Λαϊκή
Συσπείρωση Ωρωπού
Σχόλιο του γραφείου τύπου της Λαϊκής
Συσπείρωσης Ωρωπού για το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο
Με αφορμή τις εξελίξεις για την δημιουργία
του δημοτικού λιμενικού ταμείου αποδεικνύεται ακόμη μια φορά πως η δημοτική
αρχή και η «αντιπολίτευση» του δήμου δεν έχουνε τίποτα να διαφωνήσουν εκτός από
το πώς καλύτερα ο καθένας από την πλευρά του θα προχωρήσουν την πολιτική του
Καλλικράτη. Ενώ με την δημιουργία δημοτικού λιμενικού ταμείου ο δήμος θα ασκεί
το ρόλο του επιχειρηματία στην διοίκηση των χερσαίων ζωνών των λιμένων και των
παραλιών, που με απλά λόγια θα μπορεί να παραχωρεί χερσαίες εκτάσεις λιμένων
και παραλιών σε μεγαλοεπενδυτές για τη δημιουργία ιδιωτικών μαρίνων, κλειστών
κλαμπ και κλειστών παραλιών, που θα μπορεί να θεσμοθετεί και να εισπράττει
δημοτικά τέλη από τους εργαζόμενους της περιοχής και να παραχωρεί φυσικό πλούτο-περιουσία
του λαού της περιοχής σε ιδιώτες, η μόνη διαφωνία της «αντιπολίτευσης» είναι
αν το κάνει σύμφωνα με τις διατάξεις των εκάστοτε νόμων.
Από τη πρώτη στιγμή η Λαϊκή Συσπείρωση
Ωρωπού κατήγγειλε τις μεθοδεύσεις της δημοτικής αρχής αλλά και την συμφωνία
σύσσωμης της «αντιπολίτευσης» με την δημοτική αρχή στην δημιουργία δημοτικού
λιμενικού ταμείου. Καλούμε το λαό της περιοχής να βγάλει συμπεράσματα από την
στάση όλων των δημοτικών παρατάξεων για το ρόλο του Καλλικράτη. Να γυρίσει την
πλάτη σε αυτούς που τον εμπαίζουν και να απαιτήσει παραλίες και χερσαίες ζώνες
ελεύθερες και προσβάσιμες καθώς και την δημιουργία υποδομών που θα εξυπηρετούν
την ικανοποίησης της ανάγκης των διακοπών, της αναψυχής και της ξεκούρασης του
λαού μας. Να μην επιτρέψει την εμπορευματοποίηση και την εκμετάλλευση από
ιδιώτες του φυσικού πλούτου της περιοχής μας. Οι παραλίες και οι χερσαίες ζώνες
ανήκουν στο λαό, και πρέπει οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, η νεολαία και οι
συνταξιούχοι να τις απολαμβάνουν ελεύθερα.
Δελτίο τύπου για την πρόσληψη ειδικών
συμβούλων από τη δημοτική αρχή Ωρωπού
Η δημοτική αρχή Ωρωπού στο δημοτικό συμβούλιο
της 07/08/2012 με το πρώτο θέμα της ημερησίας διάταξης ζήτησε από το δημοτικό
συμβούλιο να εγκρίνει κονδύλι ύψους 150.000,00 € για την πρόσληψη ειδικών
συμβούλων για τριάντα (30) μήνες. Μάλιστα το κονδύλι αυτό προέρχεται από
«ιδίους πόρους» του δήμου, δηλαδή από εισπράξεις φόρων και τελών από τους
δημότες μας. Όλο το προηγούμενο διάστημα η δημοτική αρχή επικαλούμενη την
οικονομική κρίση προχώρησε στην απόλυση δεκάδων συμβασιούχων εργαζόμενων σε
διάφορες δημοτικές υπηρεσίες. Όπως και στην περίπτωση πρόσληψης εργολάβου στην
υπηρεσία καθαριότητας έτσι και τώρα αποδεικνύεται πως για την δημοτική αρχή
«λεφτά υπάρχουν» για εργολάβους και ειδικούς συμβούλους αλλά όχι για τους εργαζόμενους
του δήμου. Αυτό αποτελεί εμπαιγμό και κοροϊδία απέναντι στους απολυμένους αλλά
και στους εργαζόμενους των 500,00 € που πρόσφατα προσέλαβε ο δήμος μέσω Μ.Κ.Ο.
Καλούμε την δημοτική αρχή να επαναπροσλάβει όλους τους απολυμένους με
πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, με μόνιμη και σταθερή δουλειά. Τα
χρήματα του λαού της περιοχής δεν είναι ούτε για τις τσέπες των εργολάβων ούτε
των ειδικών συμβούλων της.
Δελτίο τύπου για την εμπλοκή εργολάβου
στην λειτουργία δημοτικού ασθενοφόρου
Η δημοτική αρχή Ωρωπού προχωράει με
συνοπτικές διαδικασίες στην πλήρη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των
υπηρεσιών υγείας στον τόπο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η λειτουργία δημοτικού
ασθενοφόρου που δόθηκε σε εργολάβο υγείας έναντι του ποσού των 60.000,00 € για
έξι (6) μήνες. Μάλιστα το ποσό αυτό προέρχεται από «ιδίους πόρους» του δήμου,
δηλαδή από χρήματα που εισπράττονται από το υστέρημα των δημοτών μέσω
δημοτικών φόρων και τελών. Δεν είναι τυχαίο ότι αντί η δημοτική αρχή να
διεκδικήσει την ύπαρξη ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ σε εικοσιτετράωρη βάση, άρτια
εξοπλισμένο με γιατρό, μεταφορείς και μηχανήματα για τον μεγαλύτερο σε έκταση
δήμο της Ελλάδας, με μεγάλη ευκολία εφαρμόζει κατά γράμμα την πολιτική της
μαύρης συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ για την παραχώρηση των δημόσιων υπηρεσιών
υγείας σε ιδιώτες εμπλέκοντας εργολάβους στις υπηρεσίες υγείας στον τόπο μας.
Επιπλέον, δεν είναι τυχαίο ότι το ασθενοφόρο
το οποίο θα χρησιμοποιήσει η δημοτική αρχή στη προσπάθεια της να πείσει τους
δημότες για το κοινωνικό της πρόσωπο είναι αυτό που παραχώρησε η ΔΕΣΦΑ τις
αρχές του 2011 ως αντάλλαγμα έτσι ώστε ο αγωγός φυσικού αερίου να περάσει μέσα
από τον Κάλαμο καταπατώντας δάσος και περιουσίες, ενάντια στη βούληση των κατοίκων
της περιοχής, νομιμοποιώντας παράλληλα την παραχώρηση δημόσιας περιουσίας σε
ιδιώτες. Και δεν είναι τυχαίο καθώς αυτή ακριβώς η πολιτική είναι που
εφαρμόζουν οι μαύρες για το λαό κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας,
δηλαδή την παράδοση δημόσιας περιουσίας και υπηρεσιών σε μεγάλους πολυεθνικούς
ομίλους και εργολάβους έναντι αντιτίμου.
Για εμάς είναι ξεκάθαρο ότι τον κάθε εργολάβο
που εμπλέκεται σε κοινωνικές υπηρεσίες και εν προκειμένω της υγείας δεν τον
νοιάζει η υγεία των κατοίκων παρά μόνο στο βαθμό που αποκομίζει πολλαπλάσια
κέρδη από την υπηρεσία που παρέχει. Και για την περίπτωση μας αυτό αποδεικνύετε
από το γεγονός ότι το ασθενοφόρο δεν θα είναι επανδρωμένο με γιατρό παρά μόνο
με δύο μεταφορείς και θα εκτελεί διακομιδή ασθενών δεκαέξι ώρες κάθε ημέρα και
όχι όλο το εικοσιτετράωρο. Σε περίπτωση που κάποιο περιστατικό παρουσιάσει
επιπλοκές κατά την διακομιδή του ή πραγματοποιηθεί ατύχημα κατά την μεταφορά
ασθενούς θα αναλάβει την ευθύνη ο εργολάβος; Σε κάθε περίπτωση η δημοτική αρχή
θα είναι ηθικός αυτουργούς και συνυπεύθυνη στο διαπραχθέν έγκλημα.
Για εμάς η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό,
πρέπει να έχει δημόσιο χαρακτήρα να παρέχεται σε όλους δωρεάν. Καλούμε την
δημοτική αρχή να μπει μπροστά και με την συνδρομή όλων να διεκδικήσουμε την
ύπαρξη ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ σε εικοσιτετράωρη βάση, άρτια εξοπλισμένο για τον
τόπο μας. Την καλούμε από κοινού να διεκδικήσουμε πρωτοβάθμιες και
δευτεροβάθμιες δημόσιες και δωρεάν υπηρεσίες υγείας για τους δημότες μας.
Είναι πολύ σημαντικό σε χαλεπούς καιρούς λόγω
της οικονομικής κρίσης που ολοένα και επιδεινώνεται, οι κάτοικοι του Δήμου
Ωρωπού να έχουν τη φροντίδα και την άμεση βοήθεια σε θέματα ευαίσθητα όπως η
υγεία. Η λειτουργία του ασθενοφόρου που ήταν τόσο καιρό παροπλισμένο αποτελεί
μια θετική εξέλιξη. Δεδομένου του ότι δεν μπορεί να γίνει πρόσληψη ιατρικού και
άλλου προσωπικού άμεσα από το Δήμο αποδεχόμαστε την εισήγηση επάνδρωσής του
από κάποια Εταιρεία, ενώ παράλληλα ζητούμε: να εξασφαλιστεί η επί
εικοσιτετραώρου βάσεως λειτουργία διότι το ωράριο 8πμ- 12 τα μεσάνυκτα που
προτείνετε, αφήνει ακάλυπτο το πιο δύσκολο μεταμεσονύκτιο οκτάωρο 12μμμ-8πμ,
όπου η ανάγκη άμεσης βοήθειας είναι επιτακτική. Επειδή η Σύμβαση θα γίνει για
έξι μήνες και δοκιμαστικά όπως αναφέρετε , προτείνουμε με τη λήξη του εξαμήνου
να επανέλθει το ζήτημα στο Δ.Σ. ώστε να δοθεί η ευκαιρία για αλλαγή και
επιμήκυνση του ωραρίου καθώς και για βελτίωση των υπολοίπων όρων που θα
προκύψουν με τη λειτουργία του.
Να προβλεφθεί στη Σύμβαση η λύση της
μονομερούς καταγγελίας από το Δήμο σε περίπτωση μη καλής εκτέλεσης του έργου
από την Εταιρεία.
Οι εξειδικευμένοι όροι που απαιτούνται από
τις προδιαγραφές που υπάρχουν στη Διακήρυξη μας προβληματίζουν για το πόσες
Εταιρείες μπορούν να ανταποκριθούν σε ένα πρόχειρο διαγωνισμό. Μετά το εξάμηνο
ο επόμενος διαγωνισμός να είναι ανοικτός για να δοθεί η ευκαιρία σε
περισσότερες Εταιρείες να συμμετάσχουν και έτσι να επιτευχτεί μέσω το
ανταγωνισμού μεγαλύτερο οικονομικό όφελος για το Δήμο.
Η ΔΗΣΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Η ΔΗΣΩ συμφωνεί απόλυτα ότι ο Δήμος οφείλει
και πρέπει να αναπτυχθεί προς όφελος των πολιτών του Δήμου Ωρωπού.
Η συγκεκριμένη μελέτη που έφερε ο δήμαρχος
αναφέρει ότι , μια Αναπτυξιακή Εταιρεία θα αναλάβει να καλύψει γενικά ανάγκες
του Δήμου σε τεχνικά έργα , πολεοδομικά θέματα, προγράμματα ΕΣΠΑ , ενεργειακής
αναβάθμισης, κ.α. χωρίς να έχουμε αναλυτικά τις προβλέψεις και τις
συγκεκριμένες ανάγκες του Δήμου. Επιπλέον το ποσόν των 150 000 ευρώ και για 30
μήνες που προϋπολογίζεται για αμοιβή της Αναπτυξιακής Εταιρείας είναι ένα
μεγάλο κονδύλιο για γενικές και αόριστες προτάσεις- εξυπηρέτησης αναγκών του
Δήμου. Νομίζουμε ότι η οικονομική επιβάρυνση στο Δήμο θα είναι μικρότερη αν
σταθμιστούν οι ανάγκες που προκύπτουν κάθε φορά και αναλαμβάνει μια εταιρεία
που θα είναι και πιο εξειδικευμένη στο κάθε θέμα να το διεκπεραιώσει . Όσον δε
αφορά τα προγράμματα ΕΣΠΑ οφείλουμε να πούμε ότι η Εταιρεία που αναλαμβάνει να
κατεβάσει μιαν εισήγηση για κάποιο πρόγραμμα πληρώνεται από το ίδιο το
πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Εξ άλλου υπάρχουν Ειδικοί Σύμβουλοι στο Δήμο που πρέπει να
αξιοποιηθούν και να προσφέρουν έργο, όπως συμβαίνει και με την ΚΕΔΩ
Δεν μπορεί να δώσουμε σε μια Αναπτυξιακή
Εταιρεία χαριστικά 5000 Ευρώ το μήνα για ένα γενικό και αόριστο έργο που
πρόκειται να προσφέρει.
ΕΛΕΝΗ ΒΑΡΝΑΒΑ –ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΩΡΩΠΟΥ
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΗΣΩ - ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
«Δεν λύνουν το πρόβλημα του Δήμου οι προσλήψεις μέσω ΜΚΟ»
Η ΔΗΣΩ αντιλαμβανόμενη και συναισθανόμενη
πλήρως το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει πολλοί συμπολίτες μας που
πλήττονται από την ανεργία τάσσεται αναφανδόν υπέρ της δημιουργίας νέων θέσεων
εργασίας. Θεωρούμε προβληματική την εμπλοκή των ΜΚΟ στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα
πρόσληψης συμβασιούχων για πέντε μήνες προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες των
Δήμων. Οι πεντάμηνες συμβάσεις, οι οποίες μάλιστα δεν μπορούν να ανανεωθούν,
δεν δίνουν ουσιαστική διέξοδο και προοπτική στους ανθρώπους που θα
προσληφθούν. Η ΔΗΣΩ πήρε καθαρή θέση απόρριψης αυτής της λύσης για απασχόληση
και κάλυψη των αναγκών του Δήμου από ΜΚΟ, στο Δημοτικό Συμβούλιο Ωρωπού. Είναι
φανερό ότι οι δημοτικοί συνδυασμοί δεν νομοθετούν αλλά οφείλουν κατά τη γνώμη
μας να ενημερώνουν τους πολίτες που εκπροσωπούν, για τις υπάρχουσες θέσεις
εργασίας, ειδικά στις μέρες μας που η οικονομική κρίση έχει πλήξει ανεξαιρέτως
όλα τα σπίτια και στον Δήμο Ωρωπού, έτσι ώστε μέσα από την ενημέρωση, να
υπάρξει τουλάχιστον διαφάνεια στις προσλήψεις.
Η ΔΗΣΩ
προτείνει από το 2010 και συνεχίζει να υποστηρίζει και τώρα ότι μόνη ορθολογική
διέξοδος για την αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων του Δήμου μας (λόγω
της διαρκώς μειούμενης κρατικής επιχορήγησης) και για την πραγματοποίηση των
απαραίτητων έργων υποδομών και προοπτικής στα χωριά μας είναι η διεκδίκηση
Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που αποτελεί σήμερα και τη πιο
λειτουργική διαδικασία για την δημιουργία νέων μονίμων θέσεων εργασίας για τους
συμπολίτες μας. Στα πλαίσια της εκ νέου διεκδίκησης της δημοτικής αρχής από την
ΔΗΣΩ το 2014 θα καταθέσουμε ολοκληρωμένα τις προτάσεις μας για την ανάπτυξη του
Δήμου Ωρωπού αναφέροντας λεπτομερώς ποια κατά τη γνώμη μας είναι τα έργα που
μπορούν και πρέπει να υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ.
Παρέμβαση του Γιώργου Γιασημάκη για το έγκλημα της σπατάλης του νερού στο Δ.Σ. Ωρωπού της 14ης Νοεμβρίου 2012
Σήμερα θα ανοίξουμε ένα θέμα το οποίο
αποτελεί τριπλό
έγκλημα με
εισαγωγικά ή χωρίς εισαγωγικά.
- Ένα
έγκλημα περιβαλλοντικό.
- Ένα
έγκλημα οικονομικό
σε βάρος του Δήμου.
- Ένα
έγκλημα οικονομικό
σε βάρος των δημοτών του Ωρωπού.
Θα ήθελα
λοιπόν την προσοχή σας για λίγα λεπτά.
Θα
αναφερθώ στο νερό, στην ύδρευση και στη συμφωνία με την ΕΥΔΑΠ που τόσο διαφημίστηκε
από τον Δήμαρχο ως σωτηρία του Δήμου.
Ας
πάρουμε όμως τα γεγονότα από την αρχή.
Πριν από
10 ημέρες, κάνοντας βόλτα στο βουνό, είδα να τρέχει μέσα στα χωράφια μεγάλη
ποσότητα νερού.
Ακολουθώντας
την πορεία του, έφτασα στην κεντρική δεξαμενή του πρώην Δήμου Ωρωπίων,
χωρητικότητας 5.000 κ.μ. νερού.
Το θέαμα
απογοητευτικό:
-
Χιλιάδες κυβικά μέτρα νερού χύνονταν στα χωράφια. Η πόρτα και το παράθυρο του αντλιοστασίου ανοιχτά σε όποιον ήθελε να
μπει.
- Τα
χιλιάδες κ.μ. νερού έβγαιναν από μια τρύπα η οποία έχει ανοιχτεί στο τειχίο του
αντλιοστασίου. Αντί να διορθώσουν τη ζημιά αποφάσισαν να ανοίξουν μια τρύπα για
να φεύγει το νερό.
- Στη
διάθεση όποιου θέλει υπάρχει video με το συγκεκριμένο
γεγονός.
Εδώ θέλω
να ζητήσω πάλι την προσοχή σας.
- Το
γεγονός αυτό με έκανε να ψάξω :
1) Ποια
είναι η κατανάλωση
νερού
στο δήμο μας από τα νοικοκυριά, πόσα χρεώνει ο δήμος δηλαδή
2)Πόσα
κ.μ. νερού μας
δίνει η Μαυροσουβάλα και κατ’ επέκταση η ΕΥΔΑΠ μετά τη συμφωνία του Δημάρχου.
Ακούστε
λοιπόν και σημειώστε τα νούμερα:
- Ο Δήμος
Ωρωπού παίρνει από τις γεωτρήσεις της Μαυροσουβάλας 7.756.300 κ.μ.
- Από
αυτά,
3.746.000 κ.μ. νερού τιμολογούνται από τον Δήμο και χρεώνονται στους δημότες.
- Τα
υπόλοιπα 4.010.300
κ.μ. νερού
χάνονται στο δρόμο από τη Μαυροσουβάλα στην κατανάλωση, σε διαρροές, σε ζημιές
που δε διορθώνονται από εγκληματική αμέλεια της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου.
Θα
αναφέρω 2 μόνο παραδείγματα, λόγω έλλειψης χρόνου.
- Ο πρώην
δήμος
Ωρωπίων παίρνει
2.747.200
κ.μ. νερό
και τιμολογεί 1.246.000 κ.μ. νερό, χάνονται δηλαδή 1.501.200 κ.μ.
- Ο πρώην
δήμος
Καλάμου παίρνει
2.556.000
κ.μ.
νερό και τιμολογεί 520.000 κ.μ. νερό, χάνονται δηλαδή 2.036.000 κ.μ. νερό.
Αντιλαμβανόμαστε
πλέον όλοι γιατί στην αρχή μίλησα για τριπλό έγκλημα. Εύκολα κανείς
αντιλαμβάνεται το μέγεθος του περιβαλλοντικού εγκλήματος και της σπατάλης
φυσικών πόρων.
Το οικονομικό έγκλημα
σε βάρος του δήμου βρίσκεται στο ότι ο δήμος πληρώνει εκατομμύρια ευρώ στην ΕΥΔΑΠ
για νερό που δε χρειάζεται.
4.000.000
κ.μ. νερού χάνονται και κανείς δεν ξέρει πού, αλλά και κανείς από τη δημοτική αρχή δεν
ενδιαφέρεται να μάθει.
Το οικονομικό έγκλημα
σε βάρος των δημοτών βρίσκεται στο ότι οι δημότες μας πληρώνουν το νερό σε διπλή
τιμή από, ό,τι θα μπορούσαν να το πληρώνουν αν δεν υπήρχε η τεράστια σπατάλη των 4.000.000 κ.μ. νερού.
Αν
δηλαδή η δημοτική αρχή ήταν πιο υπεύθυνη, πιο ικανή και δεν κοίταζε μόνο τις
δημόσιες σχέσεις.
Ø
Σκεφτείτε τι οικονομία θα μπορούσε να έχει ο Δήμος μόνο από την εξοικονόμηση νερού.
Ø
Σκεφτείτε πόσο θα βοηθούσαν τις οικογένειες σήμερα οι μειώσεις στο τιμολόγιο του
νερού.
Ø
Σκεφτείτε ότι οι γεωτρήσεις της Μαυροσουβάλας θα μπορούσαν να εξαντληθούν στο
διπλάσιο χρόνο, απ’ό,τι θα εξαντληθούν τώρα λόγω της υπεράντλησης.
Τέλος θα
αναφερθώ στη λίμνη
του Μαραθώνα,
που μόνο Μαραθώνας δεν είναι εκεί.
Το
μεγαλύτερο μέρος της λίμνης είναι στα όρια του Καπανδριτίου, των Αφιδνών και
του Πολυδενδρίου. Έτσι, ενώ σαν δήμος έχουμε όλα τα άσχημα από τη λίμνη, παράδειγμα: Οι δημότες που
έχουν περιουσίες γύρω από τη λίμνη στο 1,5km περίπου δεν μπορούν να τις αξιοποιήσουν,
δεν έχουμε τα καλά.
Τι
εννοώ ;
- Τη
λίμνη την εκμεταλλεύεται η ΕΥΔΑΠ και ταυτόχρονα η ΕΥΔΑΠ χρεώνει τις Αφίδνες
που στα όριά τους είναι η λίμνη 0,56 Ε το κυβικό μέτρο.
- Και ενώ
λοιπόν η
ΕΥΔΑΠ εκμεταλλεύεται τη λίμνη που είναι στα όρια του Δήμου μας και τις γεωτρήσεις
της Μαυροσουβάλας που είναι επίσης στα όρια του Δήμου μας, πουλάει το νερό σε
εμάς πανάκριβα κάνοντας αποικιοκρατικές συμφωνίες με τις ευλογίες του Δημάρχου.
Τα
συμπεράσματα λοιπόν δικά σας, αλλά και των δημοτών του Ωρωπού:
Ø για
το πώς ο Δήμαρχος διαχειρίζεται τους φυσικούς πόρους του Δήμου
Ø Για
το πώς διαχειρίζεται τα οικονομικά του Δήμου
Ø Για το πόσο ανάλγητα στέλνει υπέρογκους
λογαριασμούς νερού στους δημότες διότι κάποιοι δεν είναι ικανοί να βάλουν τάξη
και διότι κάποιοι δεν μπορούν να πράξουν τα
Τοποθέτηση
του Γιώργου Γιασημάκη στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τρίτης 7-8- 2012 για το θέμα
του ασθενοφόρου:
Ένα πολύ σοβαρό θέμα
που δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε με
πρόχειρο τρόπο
Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι πλησιάζει η
ώρα που ο Δήμος μας – όπως φαίνεται – θα αποκτήσει ασθενοφόρο εν λειτουργία,
διότι εν στάση είχαμε για αρκετούς μήνες.
Θα περίμενε όμως κανείς, να μη γίνονται
“εκπτώσεις” στο χρονικό διάστημα της λειτουργίας του (6 μήνες μόνο), καθώς
επίσης και να μην έχει προκαθορισμένο ωράριο μέσα στο οποίο θα μπορεί κάποιος
δημότης να αρρωστήσει.
Και για να γίνω πιο σαφής, σύμφωνα με την
εισήγηση του Δημάρχου, ο δημότης θα μπορεί να αρρωσταίνει από τις 08.00 μέχρι
τις 12 το βράδυ. Μετά τις 12 το βράδυ και μέχρι τις 08.00 το πρωί απαγορεύεται
να αρρωστήσει και να χρειαστεί ασθενοφόρο.
Μετά τις 12 το βράδυ που οι δημότες δεν
μπορούν να βρουν ούτε γιατρό, δεν θα υπάρχει ούτε ασθενοφόρο.
Εάν το θέμα είναι οικονομικό, όπως είπε ο
Δήμαρχος, κακώς το αναφέρει διότι ο Δήμος μας σκορπάει πολλά χρήματα δεξιά και
αριστερά και θα μπορούσε περιορίζοντας αυτά τα έξοδα να λειτουργήσει το
ασθενοφόρο όλο το 24ωρο.
Να έρθω τώρα στο δεύτερο σκέλος της σύμβασης
στο οποίο αναφέρεται ότι η σύμβαση θα ισχύει για 6 μήνες.
Γιατί 6 μήνες ; Για να δοκιμάσουμε τι ;
Μήπως για να γίνει με πρόχειρο διαγωνισμό και
να έρθετε μετά από 6 μήνες με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, χωρίς
διαγωνισμό να δώσετε παράταση της σύμβασης στους ίδιους ;
Βάζοντας λοιπόν τη λειτουργία του ασθενοφόρου
μόνο για 16 ώρες την ημέρα και μόνο για 6 μήνες, κρατάτε το κόστος της σύμβασης
χαμηλά ώστε να γίνει πρόχειρος διαγωνισμός και οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου
να μην έρθουν στο διαγωνισμό διότι το ποσό είναι μικρό και η σύμβαση μόνο για 6
μήνες.
Επομένως θα έρθει στο διαγωνισμό κάποιος ή
κάποιοι οι οποίοι θα γνωρίζουν ότι μετά το 6μηνο θα δοθεί παράταση στους ίδιους
και το 16ωρο θα γίνει 24ωρο διπλασιάζοντας το κόστος λειτουργίας του
ασθενοφόρου.
Ζητάμε λοιπόν να γίνει από τώρα 24ωρη η
λειτουργία του ασθενοφόρου και η σύμβαση 2 χρόνων, ώστε να γίνει ανοιχτός,
κανονικός διαγωνισμός για να μην κληθούμε σε 6 μήνες να δίνουμε παρατάσεις
χωρίς διαγωνισμό.
Διαφωνούμε με το 16ωρο καθώς και με την 6μηνη
σύμβαση.
Δεν μπορούμε όμως να μην ψηφίσουμε τη
λειτουργία του ασθενοφόρου διότι έστω και με την υπολειτουργία του είναι ένα
θετικό βήμα.
Θέλω να γνωρίζετε όμως από τώρα ότι δεν
πρόκειται μετά από 6 μήνες να ψηφίσουμε απ'ευθείας ανάθεση ή παράταση της ίδιας
σύμβασης χωρίς ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ.
Το ασθενοφόρο είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα που
δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε με “πρόχειρο” τρόπο.
Τοποθέτηση Γιώργου Γιασημάκη στο έκτακτο
θέμα του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την προσφυγή του Θωμά Ρούσση ενάντια
στην απόφαση του για τον διαγωνισμό αγοράς εκτάσεων για τη λειτουργία του
Βιολογικού Καθαρισμού.
“Έχουν περάσει μόλις 15 ημέρες από την
παρέμβασή μου στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με την πορεία του Βιολογικού
Καθαρισμού και τους χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής για αυτό το έργο.
Θέλω να διευκρινίσω ξανά ότι όταν λέω
“Δημοτική Αρχή”, δεν εννοώ το σύνολο των δημοτικών συμβούλων, αλλά εκείνους που
έχουν πρόσβαση ενημέρωσης και δυνατότητα παρέμβασης στην πορεία του έργου.
Δεν περίμενα λοιπόν ότι θα με επιβεβαιώσουν
οι εξελίξεις τόσο γρήγορα. Να είστε σίγουροι ότι δε χαίρομαι καθόλου γι’αυτή
την επιβεβαίωση, αλλά αντίθετα λυπάμαι ειλικρινά. Θα προτιμούσα να είχα
διαψευσθεί από τις εξελίξεις.
Για να μπούμε όμως στην ουσία του θέματος θα
πω κάποια πράγματα.
Εάν η Δημοτική Αρχή είχε ασχοληθεί στο
ελάχιστο με την εξέλιξη της προσφυγής Ρούσση κατά της απόφασης του Δημοτικού
Συμβουλίου για αγορά κτήματος, θα είχε καταφέρει να μην απορριφθεί η απόφαση
για την αγορά κτήματος από την Περιφέρεια. Θα είχατε διαβάσει ενδελεχώς την
προσφυγή Ρούσση και η απάντησή σας θα ήταν η κατάλληλη και όχι αερολογίες του
τύπου “η 1η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν απορρίφθηκε κατά την
ψηφοφορία”. Βεβαίως και απορρίφθηκε από τη στιγμή που δεν συγκέντρωσε την
απαιτούμενη πλειοψηφία !
Θα είχατε δει επίσης στην απορριπτική απόφαση
του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, στις παραγράφους 4 και
6, ότι επικαλείται πως δεν έχουν περάσει 2 μήνες από την απορριπτική απόφαση
του Δημοτικού Συμβουλίου και ως εκ τούτου δεν έχετε δικαίωμα επαναφοράς του
θέματος νωρίτερα.
Πολύ απλά, τόσο η Περιφέρεια όσο και ο κ.
Ρούσσης, σφάλλουν.
Και πολύ απλά σφάλλουν διότι στο Νόμο
3852/2010 παρ. 2, αρ. 67 καθώς επίσης και στις παρ. 3 και 4 του αρ. 3 της
υπ’αρ. 16852/6-4-2011 απόφασης του Υπουργείου Εσωτερικών διαχωρίζονται οι
περιπτώσεις (α) και (β) από τις περιπτώσεις (γ) και (δ) ως εξής :
“Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου
πραγματοποιείται :
α) τουλάχιστον μία φορά το μήνα
β) όποτε το απαιτούν οι τοπικές υποθέσεις,
καθώς και όταν υπάρχουν κατεπείγουσες περιπτώσεις που δικαιολογούν την άμεση
σύγλησή του
γ) όποτε το ζητήσει ο Δήμαρχος ή η Επιτροπή
Ποιότητας Ζωής
δ) όποτε το ζητήσει το ένα τρίτο (1/3) τουλάχιστον
του συνολικού αριθμού των μελών του συμβουλίου ή το σύνολο των συμβούλων της
μειοψηφίας.
Στις ανωτέρω υπό στοιχεία (γ) και (δ) περιπτώσεις
απαιτείται γραπτή αίτηση στην οποία αναφέρονται τα θέματα που θα συζητηθούν.
Αν το συμβούλιο εκδώσει απορριπτική απόφαση επί του αιτήματος δεν μπορεί να
επανυποβάλει αίτημα για το ίδιο θέμα, πριν παρέλθουν δύο (2) μήνες αφότου εκδόθηκε
η απορριπτική αυτή απόφαση, εκτός εάν γίνεται επίκληση νεότερων στοιχείων.”.
Έτσι λοιπόν η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
δεν θα έπρεπε να έχει ακυρωθεί όπως έγινε. Αυτό βέβαια θα είχε γίνει εάν εσείς
σαν Δημοτική Αρχή είχατε ενδιαφερθεί στο ελάχιστο.
Έχουμε λοιπόν μια Δημοτική Αρχή η οποία
ασχολείται μόνο με δημόσιες σχέσεις και όχι με την ουσία . Μια Δημοτική Αρχή
που νομίζει ότι τα έργα γίνονται με αυτόματο πιλότο ! Μια Δημοτική Αρχή η
οποία δεν παλεύει όσο πρέπει για την κατοχύρωση των μεγάλων αυτών έργων με
συνέπεια να κινδυνεύουν να χαθούν !
Έχουμε επίσης τη μείζονα αντιπολίτευση, την
παράταξη του κ. Λίτσα, να αντιμετωπίζει με ανευθυνότητα το σπουδαίο αυτό έργο,
να είναι καθηλωμένη σε μια στείρα αρνητική αντιπολίτευση, σε μια αντιπολίτευση
τυπολατρική. Είναι καθηλωμένη σε μια αντιπολίτευση καθοδηγούμενη από το στενό
ψηφοθηρικό – πολιτικό συμφέρον της, το οποίο όμως είναι σε αντίθεση με το
συμφέρον του Ωρωπού.
Θα πρέπει κάποια στιγμή , κύριοι της Δημοτικής
Αρχής και της Μείζωνος Μειοψηφίας, να δείτε πιο σοβαρά το ρόλο που έχει δώσει
και στους δυο σας ο λαός του Ωρωπού.
Για να επανέλθω όμως στην ουσία του θέματος
αυτό που πρέπει να γίνει τώρα είναι:
Άμεσα να καλέσετε τους νομικούς σας συμβούλους
να μελετήσουν το θέμα και αύριο το πρωί, στην κυριολεξία αύριο το πρωί, να
καταθέσετε Αίτηση Θεραπείας στον Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής
για να ακυρώσει άμεσα την απόφασή του, ώστε να συνεχιστεί ο διαγωγισμός και να
σταματαήσουν οι καθυστερήσεις του έργου με κίνδυνο να χαθεί.